Sunday, October 21, 2012

mulia seorang bapa...

ASSALAMUALAIKUM


hati aku tertarik bila aku tengok video psl seorang budak kecik nie, namanya SITI AMINAH.. bapa nya LEPAT..kalau x silap aku...die nie kartunis Ujang...yup,that very famous Ujang...pictures can tell..layan nie dlu..


Si aminah yang muka memang macam mat salleh, boleh nyanyi lagu "suri ram ram suriram"...aku rasa budak skarang nie x smue orng tau lagu suriram nie kan...even aku sendiri pown x tahu..yang aku tau part chorus aje lah...ohh..ntok pengetahuan, yang cakap loghat utagha pekat nk mampuih tu adalah bapaknya si aminah nie...it was fun watching her...bagi aku, it symbolises few things:

1. how good the father is...mmg sgt bgus...even si aminah nie muka n rambut mmg mat saleh habis..tp,bapak die x lupa nk ajar anak die bahasa melayu semue...he's totally good...even duduk jauh di perantauan..tapi adat dan budaya melayu tue still bapak die ajar kt anak die...it is soo amazing to know that such people exist...bagus btol

2. dont ever judge a book by its cover..kalau x silap, bapak si aminah nie mmg reggae orangnye...why do i said so? ade kawan aku bukak kt fb aminah, and we saw a man yang ade rambut reggae ala2 bob marley...yang mmg kalau kt malaysia nie kena band habis lahhh....kalau kt snie..mst smue orang dah anggap bapak die nie macam orang x betul je...TETAPI...bapak aminah nie dah berjaya prove yang rupa dan pakaian semua x mencerminkan ilmu dan pekerti seseorang...aku bangga dengan bapak die nie..even i hardly know about him...

3. what i like the most is, aminah i speaking utagha...mmg aku salute sama bapak die...berjaya nak didik anak die sampai macam tue skali...nmpk jgk ynag pelajaran pasal BM tue bapak die terap sedari kecil kowt...bagus betul...

It was amazing..dan aku letak satu persoalan pada diri aku sendiri dan semua orang.MAMPUKAH KITA MENJADI SEPERTI BAPA AMINAH....?kau tepuk dada kau..aku tepuk dada aku...kau n aku sendiri mau jawab...

No comments:

Post a Comment