Saturday, October 20, 2012

Preparation for the big day...

ASSALAMUALAIKUM..

The title says it all..actually, untuk persiapan nk masuk final nie..xde lah grand sgt..tp persiapan itu kena lah ade kan...bermacam2 persiapan dilakukan...

MENTAL
itu paling penting..nak2 lagi...dalam sebulan due semenjak masuk USM dan mendalami sedalam-dalamnya kos QS aku, mmg mentallah paling terseksa..apa tak nya,setiap mnggu akan ade kelas malam...nak2 lagi hari selasa dan khamis..dah la kelas penuh dari pagi ke petang, lepas tu malam pown nk ade kelas...sape kata, budak HBP kos ARCHI je yang sibuk...kami nie kos lain pown sibuk tahu...
* ade jgkla perasaan jeles dkt bdk archi sbb depa smue fofular kerana kesibukan kos depa..kami pown sama jugak laaa*
Frankly cakap, mental gua mmg terabur bhai..sgt terabur....nak pikir macam2...kepala herot sebelah...assmnt pulak yang jenis x bulih pikir stue otak,, kne gune due or tige otak...
Maka, dari segi mentally, me myself don't know whether I'm fully prepared or not...its a LONG TERM process...

FIZIKAL
ohh..yang ini termasuk lah dari segi baju2 smue kan..aku mmg pening pasal hal yang ini...sgt2 distracting mental aku...lepas puas bertekak dengan MR DEMOK and MAMA, maka aku decide yang aku akan buat baju....hamboihhhh..macam retisss kau..yelahhh...aku nie dah la ketot kecik aje..mana lahhh muat nk pg sewa baju smue...antara design yang aku minat is..



haaa..cntikkn..tp for sure lah aku x tiru design nie...itu PLAGIARISM nama nya....but cantik sgt...due2 mmg cntik...aku dah pown ke tailor dekat area Bukit Jambul..insyaallah lepas raya haji 6t siapla...aku harap cntik lahh kn..sbb aku mmg x pilih yng super duper sgt colour nyee...its a pastel colour and blue...x tahu lah combination nye macamana 6t...aku risau...
Ohh ya..dan aku jugak sekarang nie sedaya upaya menguruskan badan..since aku takut x muat pulak baju tue 6t..x pasal2 kene alter balik kan..duit lagi..selamat lahh mama and abah terchenta yang sponsor..*i luv u both*

VOKAL
dari segi vokal..mmg aku hancuss..sbb aku x reti weyhhh nk jaga vokal..bukan mcm orang lain..seriously aku x reti nk menjaga vokal...konon awal bulan 10 aku dah vow x nk minum ais...tp,smpai sekarang, ais jugak yang aku teguk..mmpusss lahh ini macam...cme, aku kerap berlatih..dlm seminggu, paling kurang 2 kali aku akan ke pusat karoake ntok melalak...walaupown tempat tue murahhhhh sangat..tp apakan daya...saya bukan orng berada...lagu yang aku akan perform, wajib nyanyi lahh...sbb dari situ aku boost confident aku...
tp masa final 6t, lain pulak lah..sebab arrangement die live music...n aku lg suke live music...sebab rasanya mudah ntok kte kawal tempo n beat lagu...

Rasanya,itu aje lah pasal preparation aku kali nie....insyaALLAH, ade rezeki ade lah..kalo xde pown atleasr aku dah usaha kan..??

No comments:

Post a Comment